تبلیغات
پاسخ به شبهات ناسیونالیست های افراطی، آتئیست ها و امثال هم - پاسخ به شبهاتی پیرامون حضرت علی (ع) / قسمت سوم
پاسخ به شبهات ناسیونالیست های افراطی، آتئیست ها و امثال هم
اینجا رو کسی می گردونه که خودش آتئیست بود و لطف خدا شامل حالش شد ...
قسمت هشتم شبهه

2 - حضرت علی در کشتار خاندان " ازد " :
حضرت علی و یارانش در یک روز تعداد 2500 نفر از خاندان " ازد" را سر بریدند.بنحوی که کسی زنده نماند تا دیگری را دلداری دهد. (مروج الذهب . جلد اول . صفحه 729)

نویسنده تلبیس گر در ادامه شبهه خود مدعی می‌شود که حضرت امیر در یک روز 2500 نفر از قوم ازد را کشته است و حتی نمی گوید که برای چه این اتفاق افتاده است! او متنش را به مروج الذهب منتسب می کند و بیش از توضیحی نمی دهد.

اگر بصورت خلاصه بخواهم به این پرسش جواب دهم، ابتدا باید بگویم که قوم ازد از قبیله هایی بود که با اصحاب جمل هم دست شد تا علیه حکومت قیام کنند. آنها به همراه جملی ها در بصره دست به کارهای ناروایی زدند و در جنگ جمل برابر حضرت امیر قرار گرفتند. در جنگ عده زیادی از آنها کشته شد. حالا ببینید که این نویسنده بی انصاف مغرض به گونه ای مطلب را ترسیم کرده که هرکس بخواند تصور می کند ازدی ها دستگیر شده بودند و بی گناه تک به تک به قتل رسیده اند. 

بگذریم از اینکه مسلم تاریخی است اینکه حضرت علی از جنگ با جملی ها به شدت ابا داشت و گفت وگوی ایشان با زبیر آنقدر متواتر است که نیاز به مطرح کردن آن نیست.
حال بگذارید بخش دیگری از تلبیس نویسنده را بگویم. نویسنده به مروج الذهب اشاره می کند و به همین دلیل لازم است تا متن اصلی را در اینجا به نمایش بگذارم که به سختی در نسخه چهار جلدی این کتاب پیداش کردم و ازش اسکیرین شات گرفتم:






حالا معنی اش رو هم از ترجمه همین کتاب می ذارم، تا یه عده ای پیدا نشن بگن متن عربیش رو نذاشتید و فقط فارسی کار کردید.




جالب است که نویسنده تلبیس گر به گونه ای شبهه نوشته که هر کس نداند فکر می کند با چه مسلم تاریخی ای رو به رو است و وقتی روایت را می بینیم، متوجه می شویم که حتی مسعودی چقدری گذری از این مطلب عبور کرده است! یعنی بر خلاف شیطنت نویسنده، کاملا واضح است که افراد قبیله ازد در جنگ کشته شده اند. شاید نویسنده توقع داشته در جنگ کسی کشته نشود و فقط همه زخمی شوند!

پیشتر گفته بودم که بی شک علی به قران عمل می کند و در جنگ جمله هم این اتفاق افتاده است.

علی مطئنا بر اساس آیه شریفه:


 «وَإِن طَآئِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُواْ فَأَصْلِحُواْ بَیْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَیهُمَا عَلَى الْأُخْرَى‏ فَقَتِلُواْالَّتِى تَبْغِى حَتَّى‏ تَفِى‏ء إِلَى‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَآءَتْ فَأَصْلِحُواْ بَیْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُواْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ‏» (9)
 و اگر دو طائفه از مؤمنین به نزاع و جنگ پرداختند، پس فورى میان آنان صلح و آشتى بر قرار كنید. سپس اگر یكى از دو گروه بر دیگرى تجاوز كرد، پس با آن متجاوز بجنگید تا به فرمان خداوند روى كند. پس اگر طائفه متجاوز بازگشت (و دست از تجاوز خود برداشت)، میان آن دو گروه با عدالت صلح برقرار كنید و عدالت به خرج دهید. همانا خداوند عدالت‏ پیشه‏گان را دوست دارد.


عمل کرده است. او در جمل تلاش کرد تا جنگی صورت نگیرد و گواه این مطلب را در همین مروج الذهب می توان بارها و بارها دید. علی بعد از جمله هم به مصداق این آیه با ام المومنین عایشه برخورد مناسبی می کند و طبق همین کتاب در صفحه 728 در این جنگ 5 هزار از یاران حضرت علی و 13 هزار نفر از اصحاب جمل کشته شدند.



آیا از نظر نویسنده 15 هزار و پانصد نفر دیگر آدم نبودند؟

جالب است که بگویم بر اساس فقه خود اهل سنت عزیز، در کتاب مقام صحابه نوشته محمد شفیع عثمانی که حنفی هستند هم درباره جنگ جمله گفته شده که در این جنگ بدون شک با حضرت علی بوده است.

سوال نهایی من از نویسنده این شبه این است که بر فرض که 2500 نفر از قبیله ازد در این جنگ کشته شده باشند. آیا خون آنها به گردن حضرت علی است یا کسانی که جنگ را آغاز کردند؟

باقی شبهه را بعدا ان‌شاءالله پاسخ می دهم...




نوع مطلب : شبهات درباره حضرت علی (ع)، 
برچسب ها : شبهات پیرامون حضرت علی، آیا حضرت علی 2500 نفر از قبیله ازد را کشته، حضرت علی و قبیله ازد،
لینک های مرتبط :
شنبه 13 آبان 1396 08:11 ب.ظ
سلام! من می دانم که این مسئله خاموش است اما من می خواهم بپرسم.
آیا شما علاقه مند به لینک های تجارت و یا شاید مهمان نوشتن یک وبلاگ است
پست یا بالعکس؟ وبسایت من بیش از بسیاری از مباحث مشابه خود را دارد و من اعتقاد دارم که ما می توانستیم تا حد زیادی
از یکدیگر لذت ببرید اگر شما علاقه مند هستید احساس رایگان به من یک ایمیل به من شلیک کنید.
منتظر شنیدن از شما هستم! وبلاگ فوق العاده توسط راه!
شنبه 13 آبان 1396 06:36 ب.ظ
پست بسیار عالی
دوشنبه 5 تیر 1396 04:21 ب.ظ
ریشه از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین در آغاز آیا نه نشستن
بسیار خوب با من پس از برخی از زمان.
جایی درون جملات شما قادر به من مؤمن اما فقط برای کوتاه در حالی که.
من هنوز مشکل خود را با فراز در منطق
و یک خواهد را سادگی به کمک پر
همه کسانی معافیت. در این رویداد شما که می
توانید انجام من می قطعا بود مجذوب.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : من هیچی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :